• La Sagrada Familia kirken i Barcelona, Spanien
  • Balkonkahyt om bord på krydstogtskibene i Solstice-klassen
  • Sydney Operahus, Australien

Drømmekrydstogt fra Barcelona til Sydney

Uddrag af sms'er sendt til familie og venner fra Jette og Niels-Jørgens vidunderlige tur

Jette og Niels-Jørgen har været på drømmekrydstogt. Løbende sendte de sms’er hjem om alle deres oplevelser. De har her samlet et uddrag. Nyd dem og ikke mindst deres mange fotos.

25.10 fra Barcelona

Fik det bedste værelse øverst på hotel med stor hjørneterrasse og udsigt til havnen, byen og svævebanen. Sidder nu på lille bodega og spiser tapas og får et lille glas vin.

26.10 fra skibet

Så er vi ombord på Celebrity Solstice, som skal være vores hjem de næste 45 døgn.Det ser rigtig lovende ud.

Gode oplevelser i Barcelona i det forløbne døgn: det store marked 3 forskellige Zara-butikker, og fandt superhabitten i den sidste, ømme fødder, rød metro, lange gange under jorden, gul metro, ud og spise paella i aftes.

I dag tur ved havn og strand, taxi og gennem mange sikkerhedskontroller, alt lynhurtigt. Sidder nu ude på 14. dæk og nyder det.

31.10. Alexandria

Efter 3 døgn på Middelhavet med lyn, torden og regn om natten, kuling, sol, supermad, udeliv om dagen, inde om aftenen, hyggelige bordfæller, fitness, løb, trapper, godt show hver aften, vugget i søvn, sidder vi nu på cafe i Alexandria i sol og 25 grader og betragter det pulserende liv, og er glade for at vi ikke skal styre en bil her, vi springer for livet, når vi skal krydse gaderne.

04.11. Så er vi 3 timer foran jer

Fra Alexandria og gennem Suez-kanalen som det første skib i en konvoj på 18. Stor oplevelse. Certifikat udstedt. Til Luxor, Kongernes Dal, Karnak-tempel, interessant, men alt for mange turister.

Laange busture i konvoj, med bevæbnet vagter i busser. I dag Aqaba-gåtur, dejlig by. Nyder liver og hinanden og det dejlige vejr. I aften 6 døgns sejlads mod Dubai.

11.11. Adenbugten

Morgenmad på egen balkon hver dag. 5 døgn i Adenbugten, hvor alle udvendige dæk og balkoner slukker lyset eller ruller for fra solnedgang til solopgang.

Tirsdag: skibe kom sejlende ud til os og læssede en hel del våben og ammunition af til de mange bevæbnede vagter, så vi føler at der bliver passet godt på os.

Optræden i teatret af 1.klasses kunstnere, samt oplevelser på skibet hele dagen/aften/nat for enhver smag, kort sagt alt. Har set delfinflokke. Kort sagt: en drømmerejse og tiden flyver afsted. Lige nu: Dubai.

18.11. Dubai og mod Oman

Dubai med hop-on-and-off-bus, aftentur til det berømte dancing fountain, hvor kæmpe springvand ”danser” til musik for foden af verdens højeste bygning. Kan ikke beskrives med ord.

D. 12.: Jette 70 år, afsejling mod Oman, delfiner i leg, flyvefisk i store mængder, mange tank- og container-skibe, og endnu en smuk afsejling i skumringen, som altid nydes ude på agterdækket.

Nu 3 dage i det Indiske Ocean med kurs mod sydøst og gennem 4 tidszoner. Lige nu er vi 3,5 timer foran jer.

Allerede nu har vi haft flere af de lune aftener og nætter, som vi drømmer om, end vi har i DK på 3 år, og vi er alene og sammen med skønne folk, vi har lært at kende her på skibet! Kosten gør at fitness-centret besøges ofte.

Sidste aften på havet mod Indien: frisklavet sushi nydes i shorts og t-shirt på vores, mens vi ser på månen, som er træt og ligger ned i den mørke aften.

19.11. Cochin, Indien

Cochin på egen hånd med taxi gennem et virvar af tuktuker, busser, biler, mc-er, gående, og et par enkelte køer.

Spadsere gennem den gamle by og suge til os. Øl på cafe på pæle i vandet, med voksdug på bordet og beskidt. God snak med de lokale.

Slentre gennem gaderne med det farverige liv, også alle de løsgående geder. Indisk spicy lunch på luksushotel bygget af englænderne for 100 år siden, udendørs under parasol lige ud til vandet og se færger og både myldre frem og tilbage.

Vi fik fremvist hele hotellet og et værelse og en rigtig god snak med personalet. Solnedgangsgåtur langs promenade ved de berømte kinesiske fiskernet, hvor de lokale familier går aftentur, lang taxitur hjem i den blå time, bad og op på agterdækket med kold øl, mad og hyggesnak med rejsefæller, slutter hver aften med en juice med et ”stænk” vodka på vores egen balkon i 25 grader. Afsejling mod Malaysia.

22.11 Med flyvefisk mod Malaccastrædet

Udsejling fra ”Indiens Venedig”, lidt drama da en fyldt havnebus kom ind i det urolige vand fra vores skrue og blev sendt sidelæns op ad et andet skib, gik heldigvis godt. Sejlede langs kysten hvor vi havde været i går, vinkede til 1000-vis af glade søndags-promerende Indere.

Nu passerer vi Sri Lanka. Flyvefisk og glimt af havskildpadder, boglæsning, tøjvask i håndvasken med skibets shampoo hver dag, det er helt fint.

Lange lave bølger vugger os blidt, Sumatra til styrbord, Phuket til bagbord, skildpadder i flok, Malaccastrædet. Sidder kl. 23 i 30 gr. På balkon og ser på flotte lyn over Sumatra. Port Klang går vi let henover og glæder os til Singapore i morgen.

27.11 Singapore med Marina Bay Hotel

Singapore er et fuldstændig fantastisk sted. 2 mageløse dage, Little India, Raffles Hotel med Singapore Sling. Lunch på 57. etage mellem palmer og udsigt til alt på nyeste hotel. Ville gerne blive en uge mere. Oplevede 1 time i centrum af lyn, torden og styrtregn, så alt forsvandt i dis, wauuuv!

Passeret ækvator og det skete som traditionen byder med kong Neptun og dåb og fis og ballade. Hajer i farvandet set fra balkon første række.

I mørket på vej mod Bali, lyshav af både der ”blusser” fisk. Bali for anker og i skibets redningsbåde ind. Bali i sol og 30 gr. HOT! Og med gode oplevelser. Sidder og ser de sidste redningsbåde komme tilbage, inden vi sætter kursen mod Darwin.

30.11 Torden og lynild

Fuldmånen strør sølv på havet i den 28 gr. Varme og stjerneklare nat, og havets brusen er som sød musik. Morgen: torden, lyn, kuling, regn, skibet urokkeligt fremad, efter 10 minutter er alt overstået og kun en regnbue tilbage, morgenmad på balkon as usual.

Til nu har vi 17 stempler i vores pas. 5 lydbøger har vi med og ikke hørt en lyd!. De mange dage på havet går rigtig godt: morgenmad bragt til balkon, fitness, tøjvask, Jette skriver dagbog, balkonhygge,

NJ på inspektion og på sladder med andre vi har lært at kende, frokost på lille helserestaurant ved pool, eftermiddagshygge, boglæsning, dinner ved hvide duge med apotekerne fra Odense, og så lidt øl/debatvand ude på agterdækket med søde mannesker, slute med nightcap på egen balkon. Vi er privilegerede og dybt taknemmelige, at vi kan føre et sådant liv.

9.12. Koralrev til bagbord

Modager certifikat for Equator Crossing. Fra kahyt/balkon opleves en 3-d film 24/7: himmel, hav, sol, måne, stjerner, skyer, skibe, land, havn, byer, og nu også turkisblåt vand, og en hel dag med koralrev til bagbord og øer og land til styrbord, bare en superdag på vandet. Søndag i udkanten af tyfon.

Cairns: for anker, katamaran ind, bus til 7,5 km, svævebane over regnskov, af og på og gå i regnskov og se vandfald, Kuranda by, bus og redningsbåd retur.

Darwin: 32 gr., fuld sol, vindstille, militærmusæum med mange minder fra 2, verdenskrig, parliament, højesteret, tropiske parker, ibisfugle, cikader, fuglesang, dejlig by. Brisbane: sejltur på floden gennem byen, vandre på promenade langs floden, så smukt. Nu på vej mod Sidney. Ved at pakke kuffert, vemodigt. Til kaj lige ud for operahuset, fantastisk !!! Sol, vindstille, blå himmel, Sidney kalder, vi ses i DK.

11.12. Farvel Sydney

I får lige det sidste rejsebrev, som bliver sendt her fra det gode hotel i Sydney på den sidste aften, inden vi i morgen begiver os ud på en 36 t,. lang rejse mod DK. Hop-on-and-off-bus på x og tværs, på rundvisning i ”vores” operahus, rigtig godt, så er man stolt af at være dansker, gennem Hyde Park, sejltur med færge, morgenmad på gammel engelsk restaurant inaturskønt område, gåtur i backpackerkvarter, på besøg med gode venner fra skibet i datters hjem her i byen på 20. etage med udsigt over havn.

Kort sagt: Sydney er super, og der kunne bruges rigtig lang tid her. Vi har hørt der er lidt køligt i DK, så vi har skruet varmen udendørs ned til 20 gr. og trukket lidt skyer for, samt lukket en enkelt byge ud, så vi kan vænne os til det hjemlige.

13.12 Singapore

Sidder i Singapore på mellemlanding med Airbus 380-800.

14.12 Hjemme

Så er det blot en lille hilsen efter vi nu er kommet hjem i god behold. Bus til Sydney Lufthavn, ombord i verdens største fly, 8 t.- i luften, 2 t.- i Singapore, 14 t.- i fly, 2 t.- i lufthavn, afhentet i Kastrup af Marina, hjem, pakke ud, sove, vaskemaskine snurrer, købe ind, og lige nu første egenfremstillede aftensmad i 50 dage. Det var så vores livs drømmerejse.

Jette og Niels-Jørgen var afsted fra d. 25. oktober til d. 13. december 2012.

Sådan bestiller I en rejse

• Kontakt os

Ring på 33 18 88 54, kig forbi Folke Bernadotte Allé 7 i København eller klik på "Kontakt os".
  • Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør deres personlige anbefalinger.
  • I får en REJSEPLAN

Vi sammensætter en rejse ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.
  • Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.
  • VI holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesite med rejsepapirer og følger op, når I er hjemme.