• Canadas flag med en skyfri himmel
  • Spækhuggerfamilier ud for Vancouver Islands kyst
  • Moraine Lake, Rocky Mountains, Canada

Indrejsekrav til Canada - ETA

Indrejsetilladelse og øvrige krav for rejser til Canada

Alle danske statsborgere rejsende til, eller med transit i Canada skal ansøge om indrejsetilladelse i god tid inden indrejse til Canada.

De canadiske myndigheder kræver at nedenstående information skal være afgivet i god tid inden afrejse. Kravene er gældende for alle personer med indrejse til, eller transit i, Canada.

visum til canada

Foruden et pas der er gyldigt under hele rejsen, skal man også elektronisk søge om indrejsetilladelse (eTA) til Canada. Ansøgningen vil for de fleste være en formalitet. Det koster CAD 7 per person og tilladelsen er gyldig i 5 år - eller til passet udløber. Der skal også søges om indrejsetilladelse selvom man kun er i transit i Canada. Få mere information her.

I kan læse om - samt søge om eTA tilladelsen her.

Passet skal minimum være gyldigt til og med hjemrejsedato. Canadas ambassade kan kontaktes på tlf. 33483200. Læs mere om pas og visum til Canada - klik her.

Via USA eller i transit

Såfremt I rejser via USA (gælder også hvis I bare er i transit i en USA-lufthavn), skal passet være maskinlæsbart og I skal have søgt forhåndsgodkendelse i ESTA senest 72 timer før afrejse. Dette gøres her.

Vær opmærksom på at svartiden kan være op til 72 timer, hvorfor vi anbefaler at søge i så god tid som overhovedet muligt. Godkendelsen er gyldig for indrejser i 2 år, dog skal der søges om ny godkendelse ved udskiftning af passet. Børn skal have eget pas. Det koster 14 US $ pr. person at ansøge eller forny sin ESTA godkendelse. Betalingen foregår med kreditkort (p.t. kun MasterCard, VISA, American Express og Discover).

Ved afslag skal I kontakte Den Amerikanske Ambassade på tlf. 33 41 71 00.

Secure Flight Passenger Data

De canadiske myndigheder forbeholder sig retten til at afvise rejsende, der ikke minimum 72 timer før afrejse har afgivet Secure Flight Passenger Data.

TSA har bedt luftfartsselskaberne om at tilvejebringe følgende tre informationer:

1. Navn som det fremgår af det pas, man vil anvende ved indrejse.

2. Fødselsdato, som denne fremgår af passet.

3. Køn, som det fremgår af passet.

Disse informationer skal være afgivet til luftfartsselskabet senest 72 timer inden afrejse. Registrering af informationen kan foretages på hvert luftfartsselskabs hjemmeside.

Måtte man ønske det, står Nyhavn Rejser til rådighed med hjælp til registrering af Secure Flight Passenger Data. Skal Nyhavn Rejser assistere kræver det, at vi har informationerne senest 7 dage inden afrejse. Send eventuelt en mail til travel@nyhavn.dk med alle nødvendige oplysninger inkl. rejsenummer.

Nyhavn Rejser tager intet ansvar for registrering, godkendelse og rigtigheden af informationerne, da dette er forhold mellem luftfartsselskabet og den rejsende.

OBS

Vær desuden opmærksom på de generelle regler omkring passets gyldighed, væsker i håndbagagen mm. som står på din rejseplan og på tilsendte rejsetips til Canada. Nyhavn Rejser tager ikke ansvar for regelændringer.

Sådan bestiller I en rejse

  • Kontakt os

    Ring på 33 18 88 54, kig forbi Folke Bernadotte Allé 7 i København eller klik på "Kontakt os".
  • Ønsker og gode råd

    Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør deres personlige anbefalinger.
  • I får en REJSEPLAN

    Vi sammensætter en rejse ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.
  • Rejsen lægges fast

    Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.
  • VI holder kontakt

    I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesite med rejsepapirer og følger op, når I er hjemme.