• Picnic på stranden ved La Sultana Oualidia i Marokko

Rejsebrev - Bryllupsrejse til Dansk Vestindien

Rejsebrev fra St. John, St. Croix og St. Thomas

Marianne og Kenn Olsen har været i den gamle, danske tropekoloni. Fløjet med vandflyver, snorklet, sejlet i kano, været på jeep udflugt og nydt livet på de smukke strande. Læs deres rejsebrev med mange gode tips, som du kan bruge, når du selv skal af sted.

Kære Nyhavn Rejser

Så er vi kommet hjem efter en fantastisk tur til Dansk Vestindien. Turen over Atlanten foregik i et gammel fly uden underholdning og kunne have været bedre. Men så var der tid til at kigge lidt mere i ”Turen Går Til”.

Velkommen på St. Croix

De første 7 dage var vi på St. Croix, hvor vi boede på Caravelle. Hotellet er slidt, men vi fik et fint værelse med stue og soveværelse.

Rengøringen var tilfredsstillende, men ikke helt som derhjemme. :-) Personalet var flinke og hjælpsomme, og man følte sig velkommen.

Der var lidt bøvl med morgenmaden, men mad fik vi hver dag og personalet i Rumrunners var flinke. Det var måske en ide helt at undlade morgenmadskuponer, og lade folk selv betale. Man kunne kun få noget helt specielt, og det bliver lidt trivielt i 7 dage.

Strand, regnskov og snorkling på St. Croix

Vi brugte de første dage til at se byen og de fine gamle danske bygninger. Dag 3 tog vi på tur med Sweeny Tours, og det var en fin oplevelse. Guiden, Sweeny junior, var flink og god til at fortælle.

Dag 4 tog vi med Tantan Tours og kørte jeep i ”regnskoven” og fik badet i saltvandspools. Helt sikker en tur man skal prøve, hvis man er til spænding og mudder. Guiden var flink og tog os også med ud og hilse på de øldrikkende grise.

Dag 5 tog vi med Bigbeard til Buck Island. Vi valgte en heldagstur og fik både snorklet, svømmet og grillet. En rigtig fed oplevelse, men husk t-shirten man bliver nemt solskoldet. Resten af tiden gik ved poolen og med at gå ture i Christianssted.

Med vandflyver til St. Thomas

Vi tog vandflyveren til St. Thomas. Det var meget spændende, og ikke noget vi havde prøvet før. Indflyvningen til Charlotte Amalie var rigtig flot, og der blev taget mange billeder.

Secret Harbour - fantastisk sted

Vi tog en taxa til Secret Harbour, hvor vi skulle bo de næste 10 dage. Det er et fantastisk sted, og udsigten kan slet ikke beskrives.

Vi fik et fint værelse/lejlighed lige ud til stranden. Efter 7 dage på St. Croix, hvor vi skulle spise alle måltider på restaurant, var det dejligt at få et køkken igen.

Vi lejede en bil og kørte til det første og bedste supermarked og handlede ind. Det var godt at have en bil, og vi fik set meget mere af øen, end vi gjorde på St. Croix.

Det blev til flere ture til Magens Bay. Skønt sted, men man skal åbenbart holde sig væk de dage, der er mange krydstogtsskibe i Charlotte Amalie.

En enkelt tur til Coki Beach. Den var utrolig smuk, men der blev spillet høj musik af flere forskellige slags på en gang, og der var alt for mange mennesker.

Vi var også en tur i Coral World. Det var meget sjovt, men noget mindre, end vi havde forventet. Et godt råd er at bestille billetter og tid, hvis man vil snorkle, dykke eller gå på havbunden. Det havde vi desværre ikke gjort, så den oplevelse har vi til gode.

Et par ture til Charlotte Amalie blev det til, og det var meget sjovt. Hvem havde troet, man kunne blive træt af smykke butikker og diamanter. :-) Det er meget hektisk, og der er mange mennesker, men helt sikkert noget man skal opleve.

Kajaktur i mangroven

Vi tog med Ecotours på en kajaktur i mangroven. Det er helt sikker noget, vi vil anbefale, og noget vi vil prøve igen.I turen er inkluderet snorkling og hiking. Nu lyder hiking måske lidt slemt, men det dækker bare over en ca 15 min gåtur. :-)

En enkelt tur til St. John blev det også til. Vi endte med at tage til Trunk Bay og bade. Det er et utroligt smukt sted med det smukkeste azurblå vand og det fineste sand. Det første vi så, da vi gik i vandet, var en lille rokke der lå og hyggede sig på havbunden. Lige meget hvor langt vi svømmede ud, så var vandet klart og man kunne se havbunden.

De sidste dage brugte vi på hotellet, hvor vi nød ”vores” strand. Hotellet har en fin restaurant, som helt klart kan anbefales. Den ligger i den dyre ende, men maden er helt klart også i en klasse for sig.

Næste gang ...

Næste gang vi tager til Dansk Vestindien, vil vi nøjes med st. Thomas og St. John.

En lejebil helt fra starten af er også på ønskelisten, og der skal ligge snorkleudstyr I hele tiden :-)

Det har alt i alt været en fantastisk tur, og jeg tror ikke, at man kan ønske sig en bedre bryllupsrejse.Vi er begge enige om, at det ikke er sidste gang vi kommer til Dansk Vestindien og Secret Harbour.

Næste tur skal dog gå til Hawaii. Vi rejser helst på egen hånd og gerne, så det passer med 3 ugers ferie. Er det mon noget I kan hjælpe med?

Tak til Marianne og Kenn Olsen for dette rejsebrev. Og ja, vi vil meget gerne hjælpe med Hawaii!

Kort

Klik på det interaktive kort for at forstørre det.

Sådan bestiller I en rejse

• Kontakt os

Ring på 33 18 88 54, kig forbi Folke Bernadotte Allé 7 i København eller klik på "Kontakt os".
  • Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør deres personlige anbefalinger.
  • I får en REJSEPLAN

Vi sammensætter en rejse ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.
  • Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.
  • VI holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesite med rejsepapirer og følger op, når I er hjemme.