• Charlotte Amalie på St. Thomas, Dansk Vestindien
  • Scuba diving på St. Croix i Dansk Vestindien

Rumpunch, skildpadder og hummer

Rejsebrev fra familierejse til St. Croix og St. Thomas

Vi har modtaget dette dejlige rejsebrev fra familien Bengtssons rejse til St. Croix og St. Thomas. Læs om snorkling, tunfiskeri, skildpadder, rumpunch og en enkelt haj.

Kære Nyhavn Rejser, Att. Carina Yong,

Vi har haft en meget dejlig tur til US Virgin Islands her i oktober, hvor vi havde mange fine oplevelser med vores to drenge på 9 og 13.

Sejltur til Buck Island

Vi boede 4 dage på Buccaneer på St. Croix, hvor vi nød stranden og vandet og fik besøgt Christiansted både om dagen, hvor vi så seværdighederne, og om aftenen, hvor vi tog taxa frem og tilbage of spiste på the Rum Runners.

Det bedste vi oplevede var en tur med sejlbåd til Buck Island, hvor vi snorklede og fik set mange flotte koraller og fisk. Min ældste søn så tilmed en haj, hvilket han var meget begejstret og stolt over. Bagefter var han spændt på, om hans foto af hajen med undervandskamera var blevet til noget. Det var det heldigvis.

På vejen tilbage fra Buck Island var der BBQ på stranden på St. Croix, hvor der også var masser af Rum Punchs. Det var en rigtig fantastisk tur.

Vandflyver til St. Thomas

Sidste dag på Buccaneers, inden vi fløj med vandflyveren til St. Thomas, tilbød hotellet en introduktion til scuba diving for børnene.

Det foregik i poolen med to instruktører, der tog sig meget pænt af drengene. Pga. lavsæsonen var det kun for dem. Dette var også en meget spændende oplevelse for dem.

Flyveturen til St. Thomas var nem og en ny oplevelse. Vi fløj sammen med Guvernøren for øerne, der hilste pænt på os.

På St. Thomas var vi meget glade for vores indkvartering i Secret Habour Beach Resort, der har en udmærket restaurant og bar med meget flinke folk.

Vi tog igen på en sejltur med snorkling, der denne gang gik til St. John, hvor vi stoppede for snorkling og frokost ombord ved Honeymoon Beach ved siden af Caneel Bay.

Her svømmede vi med havskildpadder mm. og fik god mad og smagte mange forskellige drinks. Bagefter kastede båden anker ved en anden ø, hvor vi igen snorklede inden turen gik hjemad.

Tunfiskeri

Dette var min søns fødselsdag, så om aftenen fik vi alle hummer til middag på restauranten, der ligger lige ned til vandet.

Sidste dag havde vi bestilt en tur med en fiskebåd, hvor vi tog ud på Atlanten og fangede to store tunfisk. Det var en lidt sej tur med høje dønninger og en relativ lille båd. Min mand blev søsyg, men syntes alligevel bagefter, at det havde været en spændende oplevelse. Drengene syntes, at det var alle tiders med vandet, der sprøjtede over os. Jeg var mest lidt ræd for, at en af dem skulle falde overbord!

Men alt i alt har det været en rigtig dejlig tur og vi har set utrolig mange ting, og specielt er naturen helt enestående smuk. Heldigvis har vi mange flotte fotos derfra, som minder. Tak for hjælpen med at arrangere turen.

Kristine Ladekarl Bengtsson

Vi siger tak, fordi vi måtte læse med og få lov til at dele det med andre her på hjemmesiden. Nyhavn Rejser.

Kort

Klik på det interaktive kort for at forstørre det.

Sådan bestiller I en rejse

• Kontakt os

Ring på 33 18 88 54, kig forbi Folke Bernadotte Allé 7 i København eller klik på "Kontakt os".
  • Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør deres personlige anbefalinger.
  • I får en REJSEPLAN

Vi sammensætter en rejse ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.
  • Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.
  • VI holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesite med rejsepapirer og følger op, når I er hjemme.