• Der er gode muligheder for aktiviteter på Kuramathi, Maldiverne
  • Water Villa i aftenskumringen på Kuramathi
  • Kuramathi Garden Villa

Verdens fedeste ferie

Rejsebrev fra Kuramathi Island Resort, Maldiverne - tak fra Marcus på 13!

Marcus på 13 har sendt et takkebrev til Nyhavn Rejsers Carina Yong. Hun overtalte hans forældre til at tage ham med til Maldiverne. Og det blev verdens fedeste ferie på Kuramathi Island Resort!

Hej.Jeg hedder Marcus og er 13 år gammel. Jeg vil gerne fortælle jer lidt om vores ferie til Maldiverne, som har været vores fedeste ferie indtil nu.

Jeg havde gået længe og sagt til mine forældre at jeg meget gerne ville til Maldiverne, men de syntes ikke at det var noget for børn, samt at det ville blive alt for dyrt. Men efter lang tid ringede min mor til Carina Yong, som så satte kriller i hovedet på hende også. Og inden længe var hele familien oppe at køre og rejsen blev bestilt.

KUN 7 nætter i paradis? OK, 9 så!

Jeg var dog lidt rigeligt gnaven over, at det kun var 7 nætter i paradis, men det var trods alt bedre end ingenting.

Men fordi jeg blev ved med at fortælle, at det var for lidt, ringede min mor til Carina (MEGET KORT TID INDEN AFGANG), og hun kunne trylle til min fordel, så det blev 9 nætter i stedet for, så tak Carina, fordi du hjalp mig.

Vandflyver er smadder sjovt!

Nå men vi skulle af sted med QATAR Airways og sikke flyoplevelse. Det var super fly, med dejlige sæder og film. Det gik ret hurtigt (jeg tror 11 timer), så var vi på Male.

Nu skulle jeg prøve at flyve i vandflyver. Jeg var lidt bange, men det var smadder sjovt. Og hold dag op nogle billeder jeg tog. Vandet omkring øerne er bare BLÅT og jeg glædede mig til at bade i det. Vi fløj også over den ø, som vi skulle bo på, sikke et syn.

Lufthavnen på Kuramathi var en tømmerflåde

Endelig landede vi midt ude på havet og skulle stå på en tømmerflåde og vente, til der kom et skib. Det var meget underligt og spændende. Da vi kom om bord på skibet og begyndte at sejle, kunne jeg se vores ø komme nærmere, og hold da op den var flot.

Så kom vi i land og fik et glas med juice og der var en dame som fortalte om øen. Det var godt nok noget af det smukkeste jeg har set og jeg kunne slet ikke vente med at se resten.

Til villaen i golfvogn

Vi blev kørt ned til vores hus i en golfvogn og kunne se øen, som var flot og spændende. Strandene var med rent kridhvidt sand og uden sten, og der var turkisblåt vand over det hele.

All Inclusive

Maden var fantastisk, og der var lidt af det hele f.eks. lækkert pizzeria, Thai mad og gode bøffer. Carina havde igen sagt til min mor at hun ville anbefale select all inclusive, og det er super godt. Vi kunne spise, hvor vi ville og drikke, det vi ville, og der var også en isbar med italiensk is, uhm.

Der var masser af barer, så man kunne altid få noget at drikke, og hvis man ikke gad gå på øen, kunne man bare tage en taxa, som også var gratis.

Fastelavnssøndag fik vi massage, og det var godt fordi man kunne ligge og høre vandets brussen.

Fodbold med tjeneren

Alle, som arbejder på øen, er glade og smiler, og jeg blev inviteret med til at spille fodbold af vores morgenmadstjener Shariff. Det var sjovt, men også varmt.

Snorkle med far

Jeg var også ude at snorkle med min far og lillesøster, og det er MEGA fedt, fordi der hele tiden er masser af små og store fisk i alle farver. Og der er mange flotte koraller i alle slags former og farver. Og der er masser af hajer og rokker i alle mulige størrelser.

Når vi havde snorklet kunne vi gå op i eco centeret og se og høre om de forskellige fisk, vi havde set. Vi så også en mand som fodrede pilerokker.

Der var 2 pools, som både har sol og skygge. Vi legede en del i dem, og der var bare hyggeligt, også når solen var gået ned.

Hver dag bød på forskellige oplevelser. Der var en smuk sandtange, og strandene er forskellige fra side til side og sted til sted.

Hvis man ville svømme med hajer, skulle man bare gå til den ene strand, som vi døbte hajstranden, og hvis man ville se flotte fisk i store stimer, skulle man gå til den anden side.

Ikke tid til fitness!

Der er et stort fittness center, som man også kan bruge, men vi nåede det ikke, og faktisk havde vi ikke tid nok til alt det, vi gerne ville. For der er også stier, hvor man lærer om naturen og navnene på de ting, man ser, og der er et krabbe sted. Så der er masser at lave, hvis man godt kan lide naturen og slappe af med sin familie, også selv om man er børn.

Og der er også et sted, hvor man kan spille bordfodbold, bordtennis og dart, og her havde vi mange turneringer, hvor min søster og jeg vandt.

Der er en masse at opleve på øen og en masse at se på, og så er der meget frodigt. Jeg har stået og gået inde i et træ. Jeg har lært en masse om dyrelivet i vandet og flagermus i træerne.

Ville ikke hjem

Da dagen kom, hvor vi skulle flyve hjem, ville vi ikke nogen af os. Vi ville bare hive passet i stykker, så vi ikke kunne komme hjem, men desværre. Vi er hjemme igen, og jeg er startet i skolen, men er også begyndt at spare op igen til verdens fedeste ferie.

Man kan bare sige, at det er verdens fedeste ø, og jeg ville bare så gerne tilbage dertil.

P.S. Tak Carina!

Jeg vil gerne sige tak til Carina, fordi hun hjalp mig med at komme på denne fede ferie, som bare gik over al forventning. Det hele kørte som smurt. Jeg er klar igen og er i gang med at køre på mine forældre, så de bliver vanvittige, så vi snart kan komme afsted igen.

Feriehilsener fra Marcus

Vi siger tak for det dejlige rejsebrev. Vi håber, du kommer af sted igen! Carina er helt sikkert klar til at hjælpe igen.

Læs om Kuramathi Island Resort 4*

Kort

Klik på det interaktive kort for at forstørre det.

Sådan bestiller I en rejse

• Kontakt os

Ring på 33 18 88 54, kig forbi Folke Bernadotte Allé 7 i København eller klik på "Kontakt os".
  • Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør deres personlige anbefalinger.
  • I får en REJSEPLAN

Vi sammensætter en rejse ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.
  • Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.
  • VI holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesite med rejsepapirer og følger op, når I er hjemme.