• Rayavadee i Krabi i Thailand
  • Koh Mook i Thailand, Sivalai Beach Resort

3 uforglemmelige uger i Thailand

Rejsebrev fra Koh Ngai, Kooh Mook og Krabi med sol, sand og bryllup

Kære Mette og resten af Nyhavn Rejser. 1000 tak. 1000 tak fordi I ramte fuldstændig plet. Vi - Mikael, Maria og vores to piger Ingrid på 3 og Laura på 9 - har haft knap 3 uforglemmelige uger i fantastiske Thailand med oplevelser, vi sent vi glemme.

Sejltur på Thanya Beach Resort på Koh Ngai i ThailandAnkomst i longtailbåd og næsten-stormvejr

Første stop på turen var Koh Ngai - skøn lille perle med azurblåt vand og kridhvidt sand. Vores ankomst til øen blev dog lidt anerledes end forventet. Efter 10 timers flyvning og 2 timers kørsel ankom vi til en lille 'havn', hvor longtailbåden ventede. Lidt nervøs over første tur i dette transportmiddel, sejlede vi afsted. Det var temmelig blæsende og bølgerne stod ind over os alle.

Thanya Beach Resort, Koh Ngai i Thailand

Efter en times tid kunne vi se Koh Ngai foran os - hvad vi dog ikke vidste var, at vi på grund af blæsten måtte hoppe i vandet et godt stykke ude og svømme i land. Personalet på Thanya Beach Resort formåede dog at få begge piger og bagage tørskoet i land - imponerende! Det er første gang vi har tjekket ind på et hotel drivvåde og gennemblødte, men tilsyneladende noget der ikke overraskede hotellets personale. En oplevelse vi nu ser tilbage på med et smil på læben.

Poolen på Thanya Beach Resort på Koh Ngai i Thailand

Ren afslapning på Koh Ngai

Koh Ngai bød på ren afslapning med den fantastiske strand og dejlige pool. Laura fik snorklet og set masser af forskellige fisk. Vi begav os en dag ud på 'vejen til Paradise Beach' - en lille sti fra hotellet stejlt op og ind i regnskoven. Den lille sti første os i en halv time gennem et væld af grøn og frodig regnskov med sommerfugle, firben og lyden af kokosnødder, der faldt ned (hvilket dog gjorde moren i familien lettere nervøs). Vi kom ud på den anden side til en skøn øde strand med palmer og en enkelt hængekøje. Efter en afkølende tur i havet, var det samme vej tilbage.

Koh Mook i Thailand, Sivalai Beach ResortBungalows, strand og bryllup på Koh Mook

Efter 5 skønne dage på Koh Ngai, blev vi hentet i longtailbåd, der sejlede os til Koh Mook - heldigvis en noget roligere tur end vores første og en i øvrigt meget smuk tur. Det første man bider mærke i ved ankomsten til Koh Mook, må unægtelig være Sivalai Beach Resort - en smukkere beliggenhed skal man lede længe efter. Bungalows langs den kridhvide strand helt ud på en pynt. Vi var betaget med det samme.

Bryllup på Sivalai Beach Resort på Koh Mook i ThailandBryllup på Koh Mook

Vi var dagen inden vores afrejse blevet gift på Rådhuset, men vi ville gerne fejre det med en velsignelse i Thailand - bare helt 'low key' og uden for meget opmærksomhed. Vi havde derfor mailet frem og tilbage med hotellet. Vi var meget i tvivl om de havde forstået vores ønsker, men besluttede at tage det som det kommer ... Vi tør ikke tænke på, hvordan et bryllup for fuld skrue løber an i Thailand, for allerede aftenen inden (som var Valentine) blev vores bryllup annonceret i mikrofon ved underholdningen på hotellets restaurant.

Koh Mook i Thailand, Sivalai Beach ResortDagen for brylluppet startede med 'hair and make up' - der var arrangeret til både pigerne og bruden. Der var sørget for brudebuket og brudepigerbuketter. På stranden var der opstillet den fineste pavillon til ceremonien pyntet med friske blomster og et fuldt opdækket bord med alt, hvad hjerter begærer af spise og drikke - inklusiv bryllupskage. Om aftenen spiste vi på stranden i pavillionen. Det endte med at blive en helt fantastisk dag og fuldstændig i vores ånd, og som vi gerne ville fejre det.

Koh Mook bød på andet end bryllup - en død havskildpadde, der en morgen var skyllet op på stranden foran vores bungalow, afslapning ved pool og strand og et besøg på den lokale skole, hvilket Laura var meget betaget af. 4 dage på Koh Mook og Sivalai var ved at være slut og et nyt eventyr ventede...

Rayavadee i Krabi i ThailandHelt fantastiske og enestående Rayavadee

Aldrig har vi oplevet noget så luksuriøst og serviceorienteret som Rayavadee. Ord kan ikke beskrive vores uge på dette helt fantastiske, enestående og fuldstændig gennemførte Resort. Ankomsten i speedbåd og personlig modtagelse med blomsterkranse.

Kokos/lime drinks, mens vi blev introduceret for Rayavadee. Turen gennem den fantastiske have med blomster, planter, træer, kokospalmer og meget mere ned til vores pavillion.

Rayavadee i Krabi i ThailandRen meditation

De lækreste pavilloner i to-etager, der bare emmer af luksus, så snart man træder ind. Fra soveværelset var der udsigt over haven, træerne og klipperne. Det var ren meditation. Spaprodukter på badeværelset. Flere daglige besøg af housekeeping med blandt andet frisk frugt, te, kaffe og små chokolader.

Aber på Rayavadee i Krabi i Thailand

Aber, sommerfugle og firben

Dyrelivet i parken/haven med legende aber, farverige sommerfugle og det vi kaldte kæmpestore firben. Kæmpe infinity pool med plads til alle og en poolservice ud over al forventning med servering af koldt vand og små snacks hele dagen igennem. Vi kunne blive ved ...

Pigerne nød i den grad at se aberne svinge sig i træerne og lege. Laura fik den oplevelse med, at en abeunge ville stjæle hendes dykkerbriller og hoppede op på ryggen af hende.

Rayavadee i Krabi i ThailandHotellets personale og deres service

Vi brugte alle 7 dage på Rayavadee med pool, strand, afternoon tea, spa, børneaktiviteter med alt fra tegning til thai-madlavning og fantastiske madoplevelser. Det er svært at sætte ord på noget så sublimt som Rayavadee. Det, der dog overskyggede det meste, var hotellets personale og deres service - vi følte os hver enkelt speciel.

Vi har haft knap 3 fantastiske uger, hvor alt bare var helt perfekt ... Tak.

Sådan bestiller I en rejse

• Kontakt os

Ring på 33 18 88 54, kig forbi Folke Bernadotte Allé 7 i København eller klik på "Kontakt os".
  • Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør deres personlige anbefalinger.
  • I får en REJSEPLAN

Vi sammensætter en rejse ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.
  • Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.
  • VI holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesite med rejsepapirer og følger op, når I er hjemme.