USA Califonia San Francisco Golden Gate Bridge Kid Father

Rejsebrev fra rundrejse i Californien med 3 små børn

Familierundrejse i Californien

Charlotte og Hans Christian tog deres tre børn på 2, 5 og 8 år med på rundrejse i Californien. Det blev en oplevelse for livet for hele familien.

USA California Los Angeles Hollywood Boulevard Sign,

Vi havde et stykke tid snakket om, at vi gerne ville opleve Californien og vise vores børn nogle af de store naturoplevelser, som man kan få i den vestlige del af Californien.

Så da vi fik mulighed for at gøre det til virkelighed, besluttede vi, at i juli 2013 skulle vores rejse til USA finde sted. Da vi har 3 børn i alderen 2, 5 og 8 år var det vigtigt for os, at rejsen blev planlagt, således at de også kunne nyde oplevelserne.

Med Nyhavns erfaring og ekspertise fik vi sammensat en tur på 17 dage, som tog os fra San Francisco til Las Vegas.

Rundrejse med 3 små børn - kan man det?

Inden afrejsen var der mange, som var forbløffede over, at vi turde tage på rundrejse med 3 relativt små børn.

Men vi voksne havde under planlægningen lagt vægt på, at det skulle være en ferie, som børnene ville nyde, og at det skulle foregå på deres præmisser. Derfor valgte vi at tage en ekstra nat de fleste steder på turen, således at der var tid til at nyde oplevelserne og børnene ikke skulle stoppes ind i en bil hver dag for at køre lange distancer.

Vi havde også valgt at flyve direkte til San Francisco, hvilket klart kan anbefales, da det gjorde det meget nemmere at få omstillet børnenes indre ure, og vi havde lagt vægt på, at de hoteller, vi boede på, havde en pool, så børnene kunne få bevæget sig, når vi havde kørt de lange distancer.

XL California USA San Francisco Famous Lombard Street

De første par dage - San Francisco

D. 4/7, på USA’s uafhængighedsdag, kom dagen vi havde ventet på: nu skulle vi af sted til USA – Californien.

Den 11 timers flyvetur gik forbløffende let, og alle 3 børn fik sovet, så da vi ankom til San Francisco var alle spændte og udhvilede. Vi havde hjemmefra booket en bil, som hentede os i lufthavnen. Så skulle vi ikke bekymre os om, hvordan vi kom til hotellet, hvilket var en lettelse, når man står med bagage og 3 børn, som bare gerne vil hen til hotellet.

Vi skulle bo 3 nætter i San Francisco og havde ikke lejet bil i den periode, men det gjorde ikke spor. Hotellet lå centralt og i gåafstand til de mest populære steder, og hvis børnene blev trætte, var der gode busforbindelser, som bragte os hjem relativt hurtigt.

Vi var så heldige, at vores venner fra Seattle var fløjet ned for at tilbringe tiden i San Francisco med os, og da de også har 3 børn i samme aldersgruppe, var der dømt børneferie.

XL USA California San Francisco Hyde Street Cable Car Tram Of The Powell Hyde

Alcatraz, sporvogn og leg

Vi valgte at bruge tiden i byen med at tage en sejltur rundt om Alcatraz, besøge Fisherman’s Wharf, køre med sporvogn og bruge en hel dag på The Exploratorium, som er et MEGET stort eksperimentarium, hvor børnene kan få lov til at pille, røre og lege. Børnene var næsten ikke til at drive hjem.

På turen hjem til hotellet den sidste dag valgte vi at stå i kø i ca. 1 time for at køre med sporvogn. Børnene syntes, det var spændende. Især da vores sporvogn gik i stå på en af de stejle bakke i et kryds og skulle skubbes af en lastbil op til næste kryds. Husk at tage en paraplyklapvogn med, da busserne ofte er godt fyldte, og man kan derfor ikke tage klap-/barnevogne med om bord, med mindre de kan klappes sammen. Efter 3 nætter i San Francisco gik turen til Yosemite.

XL USA California Yosemite Park Baby Giant Sequoia

Yosemite - 2 nætter

Vi hentede vores bil i San Francisco og kørte via Golden Gate Bridge til Yosemite

Vi havde valgt at tage vores iPads med på turen, og det kan anbefales, da nogle af strækningerne, man kører på, kan være lidt ensformige, og så går tiden lidt hurtigere for børnene. Vi boede i kort afstand fra parken og kørte tidligt om morgenen ind i parken for at undgå de fleste bilkøer, og vi fik en rigtigt flot naturoplevelse.

Eftermiddagen blev brugt i poolen, inden vi den efterfølgende morgen skulle køre mod Monterey.

Xl California Sea Otter Santa Barbara Channel

Monterey - 2 nætter

Vi brugte tiden på at tage i akvariet, noget som børnene var meget begejstrede for. Vi fik set oddere og sæler og oplevede, at pingvinerne blev fodret.

De fleste dage spiste vi ude til frokost og lavede mad eller spiste på hotellet om aftenen, da de 2 yngste var helt brugte og mættet af oplevelser, når vi nåede til kl. 19. Om eftermiddagen tog vi turen 17-Mile Drive, hvor man kommer forbi nogle meget store dyre huse og golfbaner. Da manden er ivrig golfspiller, skulle der også aflægges et besøg på Pebble Beach, som er kendt for en meget prestigefyldt golfturnering. Vores datter på 5 år blev mest fascineret af en Pink golfbag, som kunne fås i klubbens butik.

Når man rejser i USA med små børn, oplevede vi, at restauranterne var gode til at komme med underholdning, og der var gode valgmuligheder for børnene. Hvis vores yngste teede sig eller nægtede at sidde ned ved bordet, var tjenerne søde til at komme med forslag til, hvad der kunne gøre ham glad.

XL USA California Solvang Danish Street

Santa Barbara - 1 nat

På turen langs Highway 1 fik vi set en fantastisk natur, selvom børnene efter et stykke tid fik nok af klippeformationer og vand, men da vi gjorde holdt for at fotografere søelefanter, blev der livlig aktivitet på bagsædet.

Undervejs til Santa Barbara fik vi også styret vores shoppingkløe i nogle af de outlets, som der findes så mange af i Californien. Og vi slog et smut forbi Solvang, så børnene kunne opleve, hvordan andre mennesker forestiller sig, der er i Danmark.

XL USA California Los Angeles Beverly Hills Rodeo Drive
XL USA California Anaheim Disneyland Sleeping Beauty Castle
XL USA California Big Sur Pacific Coast Highway (Highway 1)

Los Angeles - 3 nætter

Turen fra Santa Barbara til Los Angeles var forholdsvis kort, så vi tog forbi Santa Monica Pier på vejen til hotellet for at spise is og opleve menneskemylderet. Vi var så heldige, at der var et reklameevent med udgangspunkt i Star Wars-universet, så vores store dreng på 8 år fik set Han Solo, Darth Vader, Princess Leia og ikke mindst Chewbacca i levende live. Så det blev aftenens samtalepunkt.

Den efterfølgende dag havde vi aftalt at tage i Disneyland og havde fravalgt California Adventure Park, da børnene var for små til at få noget ud af den park. Hotellet havde en shuttlebus, som bragte og hentede os, så vi slap for at køre i egen bil.

Det blev 8 timer fuld af oplevelser, og der blev både hilst på Mickey Mouse, Fedtmule og Pluto. Selv om det var i juli måned, og der var mange mennesker og meget varmt, fik vi prøvet mange forlystelser og brugte flittigt FASTPASS, således at vi ikke skulle bruge al tiden på at stå i kø.

Den sidste dag blev brugt på at gå tur på Rodeo Drive og se de mange flotte villaer i Beverly Hills, inden turen gik videre ind mod ørkenen.

XL USA Arizona Lake Havasu Landscape

Lake Havasu - 1 nat

Denne køretur var en af de længste og foregik ud af lige landeveje, og tiden på bagsædet blev brugt på at spotte små mini-tornadoer.

XL USA Arizona Pink Jeep Tours Sedona Hiking Tour 3
Xl Usa Arizona Grand Canyon Helicopter Flying
Xl USA Arizona Grand Canyon West Rim Colorado River Western

Grand Canyon - 2 nætter

Vi havde valgt at bo inde i nationalparken, og det kan klart anbefales, da vi boede 5 minutters gang fra kløften og kunne opleve en fantastisk solnedgang uden at skulle have gang i bilen, og vi havde dyrelivet tæt på.

Dagene gik med at køre langs kløften og blive betaget af udsigten. Der var ca. 40 grader, så af hensyn til børnene gik vi ikke ret meget, men hvis man ville, var der rigtigt gode stisystemer og busruter, som man kunne benytte sig af. Den ene dag valgte min mand og vores ældste søn at opleve kløften fra en helikopter og havde en fantastisk tur, hvor de fik set den store variation, der er mellem syd- og nordsiden af kløften.

XL Aerial View Las Vegas Strip Nevada Evening Sunset USA

Las Vegas - 2 nætter

De sidste dage blev brugt i Las Vegas. Den første aften gik vi tur på ”The Strip” og fik set vandshowet foran Bellagio, og maden blev indtaget på Planet Hollywood, inden tur gik tilbage til hotellet. Den næste dag blev poolen indtaget fra morgenstunden, og da varmen var på sit højeste, fik vi shoppet det sidste og slappet af indenfor, inden poolen blev indtaget igen om eftermiddagen.

Den sidste aften var det fredag, og da det blev uvejr, så alle vores vinduer stod og rystede, gik vi ned i lobbyen og fik set festklædte mennesker og polterabender. Det gav et godt billede af Las Vegas som syndens by, og hvorfor der er udgangsforbud for børn under 16 år efter kl. 21.

Lørdag morgen var dagen, hvor ferien var slut. Vi havde haft en helt fantastisk tur, som havde overgået vores forventning, og børnene snakker stadigvæk om dyrene, vi fik set, helikopterturen og Disneyland.

Tak til Nyhavn Rejser for hjælp med planlægningen og arrangementet. Vi vender helt sikker tilbage, og vi er allerede begyndt at snakke om at tage til Florida, når vores mindste på 2 år bliver lidt større.

Tak til familien Sylvest for det dejlige rejsebrev. Hilsen Nyhavn Rejser

TAL MED EN EKSPERT

Vi skræddersyer jeres rejse til USA

Vores rejserådgivere er eksperter i rejser til USA. De kender både steder og hoteller ned til mindste detalje. Tager I med Nyhavn Rejser til USA, er I sikret, at rammer, rådgivning og kvalitet er i orden.

Ring til os

Vi glæder os til at høre om jeres rejsedrømme

33 320 320

Skriv til os

Fortæl os om jeres rejsedrømme eller book et møde

Sådan bestiller du en rejse

Kontakt os

Ring på 33 320 320, book et møde eller kontakt os.

Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør om deres personlige anbefalinger.

I får en rejseplan

Vi sammensætter rejsen ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.

Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.

Vi holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesitet med rejsepapirer, og følger op, når I er hjemme igen.

Top sky Shutterstock 1714076377
Bund sky
Nyhavn garanti logo

Nyhavn Rejser Tryghed giver dig fuld tryghed på din rejse. Du er naturligvis dækket af pakkerejseloven, men hvad vigtigere er, så har vi et rutineret hold af dedikerede rejseeksperter, som altid er på forkant med din rejse og træder til, hvis du har brug for hjælp – ofte inden du selv opdager det. Det er det, vi mener, når vi siger, at en Nyhavn-rejse er følelsen af frihed. Uden bekymringer.