Xl China Chinese Lantern

Praktisk information om Silversea Cruises

Vigtigt at vide om Silversea Cruises

Herunder finder I information, som er vigtig for jer at vide, når I har bestilt et krydstogt med Silversea Cruises hos Nyhavn Rejser.

Silversea Cruises kræver, at I registrerer jeres passageroplysninger på deres hjemmeside så hurtigt som muligt efter, at jeres reservation er blevet bekræftet. Ved at gennemføre online check-in slipper I for papirarbejde i havnen og kan dermed starte jeres ferie tidligere.

Dette skal I have ved hånden, når I gennemfører online check-in:

  • Rederiets bookingnummer, som I finder i jeres bekræftelse.
  • Pas
  • Kreditkortoplysninger

Sådan udfører I online check-in:

  • Gå til silversea.com
  • Klik på ”My Silversea” og tilmeld jer under ”First time visitor” og yderligere ”Register”
  • Når I har tilmeldt jer, vil I modtage en e-mail med et link, som I skal klikke på for at udfylde jeres detaljer. Når I er logget ind, skal I ved hjælp af Silverseas bookingnummer hente jeres booking under ”Profile” og derefter ”Link to my profile” for at tilføje jeres reservation.
  • Når dette er gjort, finder I jeres booking under "Bookings" og fanen "Guest info".
  • Udfyld de forskellige sektioner, så de røde markeringer bliver grønne.

Bemærk venligst, at I ikke kan bruge æ, ø og å i forbindelse med online check-in. I skal i stedet bruge ae, oe og aa.

Transfer er som udgangspunkt ikke inkluderet i jeres rejse, men kan nemt arrangeres. Kontakt vores rejseeksperter for mere information.

Hvornår kan vi gå om bord?

Det anbefalede indtjekningstidspunkt er angivet på jeres krydstogtbillet. Bemærk venligst, at sidste check-in/boarding normalt er 90 minutter før afgang.

Når I ankommer til havnen, skal I overlade jeres bagage (ikke håndbagage) til Silverseas personale. Bagagen skal være mærket med de bagagemærker, der er påsat jeres krydstogtbillet eller alternativt fås af rederiets havnepersonale. Bagagen bliver leveret direkte til jeres suite. Pak gerne en lille taske/håndbagage med det, som I har mest brug for, lige når I kommer ombord, f.eks. medicin, badetøj og skiftetøj, da det kan tage et par timer, før bagagen bliver leveret til jeres kahyt (bagagen leveres efter udsejlingen). Al håndbagage scannes i røntgenmaskiner inden boarding.

Hav jeres rejsedokumenter og pas ved hånden, og gå derefter til check-in skrankerne og følg yderligere instruktioner. I modtager et krydstogtskort, som I opbevarer under hele turen - det tjener som jeres identifikation for yderligere betalinger ombord og er et nøglekort til jeres suite.

Kan vi blive nægtet ombordstigning?

Skibets ledelse har ret til at beslutte, om en person kan nægtes at stige ombord. Dette kan ske i tilfælde, hvor der er fare for jeres egen og/eller andre gæsters sikkerhed. Årsager kan være sygdom med en høj risiko for smitte, uanstændig opførsel, manglende rejsedokumenter eller andet, der gør, at det ikke er hensigtsmæssigt, at man rejser.

Udover dette har skibet regler for, hvordan man bør opføre sig overfor andre gæster om bord og om, hvordan man overholder såvel sikkerhedsmæssige som sundhedsmæssige regler.

Skulle nogen overtræde disse regler, kan skibets ledelse bede passageren og dennes rejseledsager om straks at forlade skibet i næste havn. I er selv ansvarlige for de ekstra omkostninger, som dette kan medføre.

Sikkerhedsprocedurer

Det er vigtigt, at alle gæster og besætningsmedlemmer kender til sikkerhedsinformationerne på indersiden af ​​førerhusdøren, og ser sikkerhedsvideoen, der vises i førerhuset. Alle passagerer og besætning skal også deltage i en obligatorisk sikkerhedsøvelse om bord.

Hvad må I ikke medbringe om bord?

Eksempler på hvad der ikke må medbringes om bord inkluderer: strygejern, stearinlys, våben (gælder også knive, lommeknive, Leatherman og lignende), proptrækkere, kaffemaskiner/kedler, brændbare væsker, sprængstoffer (f.eks. fyrværkeri).

Det er heller ikke tilladt at medbringe mad eller drikke om bord, med undtagelse af babymad og særlig mad til allergikere.

Dresscode om bord?

I løbet af dagen anbefales afslappet tøj og behagelige sko. Husk at medbringe en jakke eller en varm trøje, da temperaturen kan variere meget mellem rum med aircondition og den varmere luft udendørs.

Det daglige nyhedsbrev giver forslag til passende påklædning til aftenen; afslappet eller formel.

I løbet af jeres krydstogt arrangeres der mindst én gallamiddag (på krydstogter længere end ti dage gælder to eller flere), hvor formel påklædning gælder i hovedrestauranten. Hvis I ikke har lyst til at deltage, har I mulighed for at vælge alternative restauranter.

Afslappet påklædning til aftentøj betyder for eksempel fritidsskjorter og bukser til mænd og bukser og en top, kjole eller nederdel og bluse til kvinder. Ved formel påklædning gælder en cocktail- eller aftenkjole til kvinder og et jakkesæt og slips eller smoking til mænd. I nogle tilfælde er der også temaaftener.

Hvordan finder vi ud af, hvad der sker på skibet?

I det engelsksprogede nyhedsbrev, der bliver omdelt til jeres kahyt hver aften, finder I alle nødvendige oplysninger, som I måtte have brug for. Her finder I information om eksempelvis aktiviteter og underholdning om bord og dresscodes.

Tag nyhedsbrevet med, hvis I går i land, da det også indeholder kontaktoplysninger og skibets afgangstider. Om bord på skibet er der en Customer Service Desk, hvor I kan få svar på spørgsmål døgnet rundt.

Hvad med elektrisk udstyr og tøjvask?

Alle kahytter har stikkontakter til både 110 og 220V. I skal selv medbringe de adaptere, I eventuelt får brug for. Generelt kræves der ingen adapter til elektronik købt i Skandinavien. Hårtørrere og badekåber findes i alle suiter.

Tøjvask, renseri og strygning er til rådighed mod et gebyr; for priser spørg jeres butler eller se information i suiten. Der er også strygerum med vaskemaskiner på de fleste skibe, som I selv kan bruge, hvis der er behov for det.

Kan vi kontaktes udefra om bord?

Hvis jeres mobilabonnementer tillader trafik i udlandet, kan I bruge jeres mobiltelefoner, når I er i eller nær land. Kontakt jeres operatør for mere information. Ude på havet kan telefonen skifte til kald via skibets satellit, og det er ofte dyrt. WiFi er tilgængeligt på alle skibe.

I kan gratis surfe på jeres bærbare computer, tablet eller smartphone eller bruge en af ​​computerne i internethjørnet.

Hvilke regler gælder der for rygning om bord?

Der er næsten røgfrit på alle Silversea Cruises’s skibe, med undtagelse af enkelte områder, hvor rygning af cigaretter, cigarer, elektroniske cigaretter og pibe er tilladt. Det er forbudt at ryge i alle suiter – også på altanen, samt alle restauranter og teatre. Se udpegede steder, hvor rygning er tilladt.

Hvilke regler gælder for alkoholiske drikke?

For krydstogter med afgang fra Nordamerika er aldersgrænsen for køb af alkoholholdige drikkevarer 21 år. Krydstogter fra Europa, Asien, Australien og Sydamerika har en aldersgrænse på 18 år.

Hvordan betaler vi for indkøb om bord?

Skibene har et kontantløst betalingssystem. Jeres krydstogtskort er tilknyttet et godkendt kredit- eller betalingskort (Visa, MasterCard, Diners og American Express). I modtager dette krydstogtkort, når I går ombord på skibet.

Sidste aften på krydstogtet modtager I en specificeret opgørelse af jeres konto i jeres kahyt, så I kan kontrollere beløbene. Udgifter, der tillægges efter at fakturaen er udarbejdet, suppleres på slutfakturaen.

Undtagelser fra det kontantfrie system er for eksempel kasinospil. Valutaen om bord er amerikanske dollars, USD. Bemærk venligst, at skibene har deres egen kurs, der kan afvige lidt fra den kurs, jeres bank bruger.

Hvordan fungerer det med drikkepenge om bord?

Når I sejler med Silversea Cruises, er drikkepenge til restaurantens personale og jeres butler inkluderet i prisen for krydstogtet. Vil I alligevel gøre opmærksom på nogen for ekstra god service, er I velkommen til at gøre dette på stedet.

Reserveret beløb

Det er almindeligt, at reservationer foretages på det betalingskort, der er tilknyttet jeres konto om bord på skibet, altså det kort, I betaler med ved alle køb om bord. Disse reservationer er lavet for at bekræfte, at kortet er gyldigt. Når den endelige regning for jeres forbrug om bord er betalt, vil rederiet straks annullere reservationerne. Det er hvert enkelt kortselskab, der skal annullere reservationerne i sit system. Dette kan tage mellem syv og 14 hverdage, og rederiet kan ikke påvirke dette. Når kortselskabet har hævet det reserverede beløb, har I igen adgang til pengene.

Hvor og hvornår kan vi spise om bord?

Morgenbuffet, frokost og aftensmad serveres i La Terrazza på dæk 7. Her man kan sidde udendørs eller indendørs og spise. Hovedrestauranten serverer morgenmad, frokost og middag à la carte. Pool Bar / The Grill (ved pooldækket) serverer let frokost og middag. Her sidder man udendørs. Reservationer er påkrævet om aftenen på La Terrazza og The Grill.

Udover dette har skibene nogle særlige restauranter, som kan forudbestilles inden afgang på My Silversea eller ombord. Der tillægges kuvertgebyr (i øjeblikket USD40 pr. person) i specialrestauranterne. Alle måltider kan bestilles til jeres suite alle døgnets timer. Afternoon tea serveres hver dag kl. 16.00 og er et besøg værd.

Har I brug for speciel mad eller har I allergier, bedes I oplyse dette ved bestilling af jeres krydstogt. Silversea Cruises gør sit bedste for at opfylde jeres behov, dog kan specialmad kun tilbydes som à la carte. Informér også værkføreren om bord og jeres tjener om eventuel allergi.

Er der underholdning om bord?

Silversea Cruises tilbyder et varieret underholdningsprogram både om dagen og om aftenen. Programmet varierer mellem skibene. Eksempler på underholdning kan være sceneshows, filmvisninger, livemusik, komedieshows og kasino.

Aktivitetstilbud

De fleste aktiviteter er inkluderet i jeres rejse, men nogle aktiviteter kan være mod betaling. Eksempler på aktiviteter: svømmebassiner, spabade, fitnesscenter og træningspas med instruktør, joggingbane, lille indkøbsområde, bibliotek, kurser og foredrag efter dagsprogrammet.

Hvordan fungerer det med udflugter i land?

For at få mest muligt ud af jeres krydstogt anbefaler vi jer at tage på flere udflugter. Silversea Cruises arrangerer en bred vifte af organiserede ture. Disse kan bestilles online på krydstogtselskabets hjemmeside. I kan også bestille udflugter ombord, såfremt der er plads. Bemærk venligst, at tidspunkterne for udflugterne løbende kan blive ændret, og udflugter kan også blive annulleret, hvis der ikke er tilmeldinger nok.

Børn er selvfølgelig velkomne om bord, men der er ingen særlige faciliteter for børn eller børneklubber.

Kontakt jeres læge og spørg om råd og information vedrørende de sundhedsmæssige krav, der gælder for de destinationer, I skal besøge under jeres krydstogt. Det er jeres ansvar at kontrollere, at I har alle nødvendige vaccinationer, og at alle vaccinationspapirer er korrekte.

Når I rejser på et krydstogt, skal I i medicinsk og fysisk henseende være i stand til at rejse. I bør også sikre jer, at rejsen ikke vil udgøre nogen fare for jer selv eller for andre passagerer.

Ved bestillingen (eller snarest muligt efter bestillingen hvis tilstanden indtræffer, efter I har bestilt jeres krydstogt) skal I skriftligt informere Nyhavn Rejser om eventuelle medicinske eller fysiske forhold, der kan kræve behandling eller pleje under krydstogtet, eller som på nogen måde kan påvirke jeres krydstogt (herunder brug af ydelser og udstyr). Opgiv venligst så mange detaljer som muligt.

Hvad gør vi, hvis vi bliver syge om bord?

Der findes et sundhedscenter ombord, som er bemandet med en kvalificeret læge og mindst én sygeplejerske. I betaler selv udgifterne til eventuelle medicinske ydelser. Vi anbefaler derfor, at I har en fuldt gyldig syge- eller rejseforsikring, og at I gemmer alle kvitteringer som dokumentation i forbindelse med et eventuelt forsikringskrav.

Bemærk venligst, at sundhedscentret er underlagt amerikansk lov, og at prissætningen for lægebesøg, medicin og udstyr afspejler dette. Priserne kan derfor variere fra, hvad I er vant til derhjemme. Sundhedscentret udsteder søsygetabletter efter behov.

Gæster med særlige behov

Nogle af Silversea Cruises skibe har kahytter, der er specielt tilpasset gæster med handicap. Gæster med et handicap eller medicinske problemer, der gør, at de ikke kan klare sig selv, skal have et hjælperejseselskab til at hjælpe sig.

På grund af risikoen for skader må Silversea Cruises personale ikke løfte eller transportere handicappede. Nogle pladser på skibet kan opfattes som trange.

Ved landgang i havne, hvor der kræves mindre både til transport i land, er det ikke muligt at komme om bord med kørestol. Silversea Cruises forbeholder sig retten til at nægte en person at rejse, hvis personen efter deres mening ikke er i fysisk eller psykisk tilstand til at rejse eller kan have behov for mere pleje, end en ledsager med rimelighed kan tilbyde.

Vaccinationer

I er selv ansvarlige for at have de nødvendige vaccinationer til de destinationer, der besøges under krydstogtet.

Krydstogter og graviditet

Gravide gæster kan under visse betingelser rejse på krydstogt med Silversea Cruises from til uge 23 i graviditeten.

I slutningen af ​​jeres krydstogt vil I modtage bagagemærker i jeres kahyt. Skriv tydeligt navn, hjemmeadresse og eventuelle oplysninger om flyvningen og sæt et bagagemærke på hver bagage.

Om aftenen, på det angivne tidspunkt, skal I placere jeres kufferter uden for kahytten. Husk at opbevare ting, I skal have let tilgængeligt, såsom pas, rejsedokumenter, medicin og værdigenstande i håndbagagen. Tasken afhentes i havnens ankomsthal efter ilandsætning.

Sådan bestiller du en rejse

1
Kontakt os

Ring på 33 320 320, book et møde eller kontakt os.

2
Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør om deres personlige anbefalinger.

3
I får en rejseplan

Vi sammensætter rejsen ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted. 

4
Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.

5
Vi holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesitet med rejsepapirer, og følger op, når I er hjemme igen.

Top sky Shutterstock 1714076377
Bund sky
Nyhavn garanti logo

Nyhavn Rejser Tryghed giver dig fuld tryghed på din rejse. Du er naturligvis dækket af pakkerejseloven, men hvad vigtigere er, så har vi et rutineret hold af dedikerede rejseeksperter, som altid er på forkant med din rejse og træder til, hvis du har brug for hjælp – ofte inden du selv opdager det. Det er det, vi mener, når vi siger, at en Nyhavn-rejse er følelsen af frihed. Uden bekymringer.